اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

برای جراحی چشم به آمریکا آمدم

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسید پاشی اصفهان بود که پس از انجام مراحل درمانی در ایران به همت وزیر بهداشت و کادر درمانی کشور، عازم کشور های خارجی شد تا ادامه مراحل درمانش را در آن کشورها انجام دهد. سهیلا اکنون در آمریکا است و در انتظار عمل جراحی چشم است.در ادامه او از آخرین وضعیت خود می گوید.

ایسنا/

 

سهیلا حورکش درباره وضعیت خودش می گوید:«در حال حاضر 100 ماه از آخرین عملی که در اسپانیا روی چشم من انجام شد می‌گذرد. در این مدت در سیاهی مطلق به سر می‌برم و جز سیاهی مقابل چشمانم هیچ رنگی نیست. در غربت روزگار را سپری می‌کنم و مدت‌ها است که از دیدن زیبایی‌های دنیا و عزیزانم محروم هستم.»

وی افزود: «در آمریکا پزشکان متعددی چشم من را معاینه کردند. امیدی برای بازگشت بینایی چشم راست من وجود ندارد. به دستور دکتر هاشمی وزیر بهداشت و با هماهنگی دکتر جلیلیان در شیکاگو، دکتر هالند چشم من را معاینه کرد. ابتدا قرار بود عملی روی چشم من انجام شود به این صورت که از چشم مادرم سلول بنیادی برداشته شود و روی چشم من گذاشته شود اما نظر دکتر هالند این بود که چون یکسال برای این عمل دیر آمده‌ام، امید زیادی برای موفقیت این عمل وجود ندارد.»

قربانی اسیدپاشی اصفهان اضافه کرد: «با هماهنگی‌هایی که انجام شد دوباره به بوستون آمریکا برگشتیم. توسط دکتر سمیعی که از ایشان واقعا تشکر می‌کنم، هماهنگی انجام شد تا پزشکانی در بیمارستان هاروارد، چشم من را معاینه کردند. دو نوع عمل برای چشم من پیشنهاد و تصمیم بر این شد که عملی روی چشم من انجام شود که عملی بسیار ظریف است و برای اولین بار قرار است صورت بگیرد. برای انجام این عمل باید مجوزی از FDA صادر شود تا ظرف چند هفته آینده این عمل روی چشم من انجام شود. در صورتی که این عمل ناموفق باشد؛ عمل تیپ 22 روی چشم من انجام می‌گیرد.»

جورکش در مورد وضعیت شبکیه چشم خود نیز گفت:...

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۲/۱۰
  • ۱۱۹ نمایش
  • ادمین ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی