اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

۱۷۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

به گزارش سایت رصد اخبار مشد، سه برادر که با اسلحه ساچمه‌ای و شمشیر در شهرک شهید رجایی به مردی جوان حمله کرده و او را به قتل رسانده بودند، صحنه جنایت کورکورانه خود را روز گذشته بازسازی کردند.



صبح دیروز سه متهم به قتل یک جوان ٢١ساله در حالی به محل جنایت خود بازگشتند که چندسالی می‌شود از جنوب شرق کشور به مشهد مهاجرت کرده و در این محدوده ساکن هستند.
در حالی به دستور قاضی احمدی‌نژاد، بازسازی صحنه جنایت آغاز شد که یکی از این برادران اظهار کرد که ریشه این جنایت از دو سال قبل از یک کل‌کل‌ بچگانه میان آن‌ها و مقتول سر گذر کردن از این محل آغاز شده و او از آن‌ها خواسته دیگر از این محل عبور نکنند، کل‌کلی که چند نوبت درگیری نیز در پی داشته است.
این سه برادر که ٢١تا ٢٣ساله هستند به گفته خودشان هیچ‌گاه گمان نمی‌کرده اند که کارشان به اینجا بکشد و کسی را بکشند شب حادثه ...

شرح حادثه
  • ادمین ..

شنبه هفته گذشته یکی از موسسات مالی ثامن در مشهد مورد سرقت قرار گرفت، سارق در نهایت در مخفیگاهش در خواجه ربیع مشهد دستگیر شد.

رکنا/

ظهر شنبه گذشته مردی جوان سوار بر یک موتورسیکلت چندین میلیون تومانی مدل پالس در‌حالی‌که کلاه‌کاسکت سفیدرنگی بر سر داشت، با ورود به موسسه مالی و اعتباری ثامن در خیابان چمن‌٨٩ مشهد با بیرون کشیدن یک اسلحه چهار کارمند این بانک و دو ارباب‌رجوع را تهدید کرد و در چشم بر‌هم‌زدنی بیش از دو میلیون تومان وجه نقد که روی پیشخوان بوده، برداشته و متواری می‌شود.

با اعلام موضوع به پلیس تحققیات پرونده آغاز شد و به علت استفاده‌نکردن از بسته حفاظتی ابلاغ شده به بانک‌ها از سوی مسئولان این موسسه به دستور قاضی حیدری، معاون دادستان مشهد این شعبه پلمب شد و هم‌زمان کارآگاهان پلیس آگاهی که رصد‌های میدانی خود را آغاز کرده بودند، توانستند مخفیگاه این متهم را در خیابان خواجه‌ربیع مشهد پس از گذشت تنها چهار روز از زمان سرقت شناسایی کنند.

کارآگاهان پس از دریافت دستورات قضایی و اطمینان از حضور فرد سارق در مخفیگاهش عملیات دستگیری متهم را کلید زدند و توانستند در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه این فرد را که در مخفیگاهش در حال استراحت بود، دستگیر کنند.

بررسی‌های اولیه نشان داد این سارق ...

ادامه خبر
  • ادمین ..

به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، 

.  اتوبوس مشهد اصفهان  شب گذشته با 30 مسافر در جاده سبزوار- شاهرود واژگون شد   و 11 نفر جان خود را از دست دادند 

اسامی مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس اصفهان-مشهد به شرح زیر می باشد ....

شرح خبر


  • ادمین ..

این اتفاق که شخص وام گیرنده در پرداخت اقساط خود قصور میکند و اقساط مستقیما از حقوق ضامن کسر میگردد بسیار رایج ایت. اما در این زمان آیا ضامن میتواند به پول از دست رفته خود برسد ؟ پاسخ وکیل دادگستری به این سوال اینگونه بوده است که می خوانید.

باشگاه خبرنگاران/

 

 
سلام.من کارمندم و ضامن کسی شدم تا از بانک وام بگیره. متاسفانه ایشون قسطاش رو نداده و الان از حقوق من دارن کم میکنن. راهی داره من شکایت کنم و پولم رو ازش بگیرم؟
 
پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:  ....

ادامه مطلب
  • ادمین ..

چندی پیش مردی با لباس ژاندارمی و اتوموبیل پلیس به سمت شیراز در راه بود که ماموران کلانتری جعلی بودن ظاهر و مدارک او را تشخیص داده و دستگیرش کردند تا به ژاندارمی شیراز ببرند که در میان راه صفدر را نیز سوار کردند.

رکنا/

چند روز پیش ماموران ژاندارمری آباده، شخصی را که در لباس ماموران ژاندارمری با اتومبیل پونتیاک شماره 470 به طرف شیراز می‌رفت متوقف و درباره مالکیت اتومبیل از وی سوال‌هایی کردند و سرانجام دانستند اتومبیل مسروقه است و وی ژاندارم نیست بلکه سارقی است که برای فرار از چنگ ماموران لباس ژاندارمری به تن کرده است.

بلافاصله دو نفر از ماموران در اتومبیل نشستند و به ژاندارم قلابی دستور دادند به شیراز برود تا تحویل ماموران هنگ ژاندارمری شود. ژاندارم قلابی که حسین نام داشت، با ماموران به طرف شیراز به راه افتاد و در بین راه مردی به نام صفدر را نیز که قصد داشت به شیراز برود سوار کرد اما پس از طی مسافتی در مقابل قهوه‌خانه‌ای توقف کرد و به اتفاق ماموران به قهوه‌خانه رفت تا برای رفع خستگی چای بنوشند. در این موقع بود که ژاندارم قلابی از فرصت استفاده کرد و با سرعت خود را به اتومبیل رسانید و به اتفاق صفدر که همچنان در اتومبیل نشسته بود فرار را بر قرار ترجیح داد، اما ....

ادامه خبر
  • ادمین ..

هوس هدی و اسما باعث شد در آپارتمان پیرزن دست به جنایتی هولناک بزنند.

رکنا/

محمد عبدالحلیم، معاون اداره تحقیقات پلیس دارالسلام در مصر گزارشی از کشف جسد در یک آپارتمان دریافت کرد و در ادامه دستور تحقیقات را برای پی بردن به راز مرگ این جسد صادر کرد.

تحقیقات روی جسد نشان داد که از پشت سر مقتول ضربه ای به او وارد شده است. با اولین سرنخ کشف شده که نشان از یک جنایت داشت پلیس به سراغ پسر مقتول رفت. پسر مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان ویژه قتل گفت که مقتول به تنهایی در آپارتمان خود زندگی می کرده است و آزاری به کسی نمی رسانده است، به همین دلیل هیچ کسی با او خصومت شخصی نداشته است.



تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه مشخص شد پشت این جنایت رد پایی از اسما، نظافتچی خانه پیرزن تنها است. اسما که در توزیع و فروش مواد مخدر نقش داشت اکنون متهم این پرونده بود. پلیس به سراغ وی رفت و اسما وقتی دید چاره ای جز اعتراف ندارد به قتل پیرزن اعتراف کرد و گفت که این جنایت را به کمک یکی از دوستان خود به نام هدی انجام داده است. وی انگیزه خود را برای این جنایت مسائل مالی عنوان کرد.
پس از دستگیری هدی پازل رمز و راز این جنایت تکمیل شد. روز جنایت اسما ...

شرح ماجرا
  • ادمین ..

این پسر ایرانی که در شهر سنت جان کانادا سکونت دارد متهم شده است که در جریان پیاده روی سعی داشته دوستش را از ارتفاع ۶ متری پرت کند، صحت روانی این جوان در دست بررسی قرار گرفته است.

رکنا/

مسیح‌الله بخشی در دانشگاه MUN در شهر هشتاد هزار نفری سنت‌جان دانشجوی مهندسی است. این دانشگاه حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد و بیش از ۱۸ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.

در روز حادثه مسیح با دانشجوی دیگری در تپه‌های Signal Hilll که مشرف به دریاست مشغول پیاده روی بودند. هنوز معلوم نیست که آن روز چه اتفاقی بین آن دو افتاد ولی شاکی می‌گوید که ناگهان مسیح او را بغل کرد و سعی کرد او و خودش را از یک پرتگاه ۶ متری به پایین پرتاب کند.

قربانی که دانشجوی دختر و هم دانشگاهی مسیح است نامش فاش نشده می‌گوید که توانسته شرایط را کنترل کند ولی جراحت‌هایی برداشته است.

پلیس ابتدا مسیح را به‌عنوان ایراد ضرب و جرح بازداشت کرد ولی روز دوشنبه به او تفهیم اتهام شد که قصد داشته قربانی را به قتل برساند.

رسانه‌های محلی گزارش می‌دهد که ...

شرح خبر
  • ادمین ..

زن جوانی که عشق به صفحات مجازی داشت، گرفتن لایک زیاد اینبار برایش گران تمام شد و دادگاهی اش کرد.

رکنا/

مهرداد وقتی دید که همسرش از صبح تا شب به هر دری می‌زند تا تعداد لایک‌های پیجش در اینستاگرام افزایش پیدا کند، از زندگی مشترکش خسته شد و تصمیم به جدایی گرفت. او در نهایت هفته گذشته به همراه همسرش راهی دادگاه خانواده شد تا به زندگی مشترک یکساله‌اش برای همیشه پایان دهد. این مرد زمانی‌که در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت در باره ماجرای زندگی اش گفت: یک سالی می‌شود که با زهرا ازدواج کرده‌ام.

از همان روز‌های اول آشنایی عشق و علاقه او را به شبکه‌های مجازی می‌دیدم، ولی تصور نمی‌کردم که او تا این اندازه به فضای مجازی اعتیاد داشته باشد. تازه پس از آغاز زندگی مشترک بود که متوجه شدم این زن تمام زندگی‌اش اینستاگرام است. به هر دری می‌زند تا تعداد لایک‌هایش بالا برود. به همین دلیل با هر غریبه‌ای در اینستاگرام دوست می‌شود تا او را لایک کنند.

از هر لحظه زندگیمان عکس منتشر می‌کند و با هر لایک کلی ذوق می‌کند. این رفتارهایش برایم خیلی عجیب و غریب بود. باور نمی‌کردم که این زن تا این اندازه برایش لایک کردن بقیه مهم باشد، اما زهرا برایش مهم بود. تا حدی که ....

ادامه خبر
  • ادمین ..

فوبیا به دسته ترس های بی منطق گفته می شود که ترس از سوراخ یا تریپوفوبی یک ترس نسبتا رایج است که علت بروز آن مشخص نیست .

روزگاران/

افرادی که مبتلا به این نوع از فوبی هستند با دیدن هر نوع سوراخ، از منافذ داخل یک سنگ گرفته تا لانه مورچه یا حتی خلل و فرج‌های روی شکلات دچار علایم جسمی نظیر خارش یا سیخ شدن موهای بدن یا ....

شرح مطلب + تصویر
  • ادمین ..

قاتل معتاد به شیشه که برای دیدن خواهرش از شهرستان به تهران آمده بود به صدایی که توی سرش میپیچید عمل کرد.

رکنا/

او که دیروز در دادگاه کیفری محاکمه می‌شد در اظهاراتی عجیب گفت که صدایی مرموز به او دستور قتل خواهرش را داده است. ساعت 5بامداد روز جمعه 14 آذرماه سال‌‌93 مأموران یکی از واحدهای گشتی کلانتری 108 نواب وقتی مشغول گشت‌زنی بودند مردی را که لباس‌هایش خون‌آلود بود دیدند و به او مظنون شدند.

وقتی این مرد 45 ساله به کلانتری منتقل شد گفت ساعتی قبل خواهرش را با ضربات چاقو در خانه‌اش به قتل رسانده است اما چون اهل یکی از شهرستان‌ها است و چند روزی است به تهران آمده، نمی‌داند خانه خواهرش کجاست. از همان موقع بود که تحقیقات مأموران در این‌باره آغاز شد.

مأموران منطقه‌ای را که این مرد در آن حوالی دستگیر شده بود را جست‌وجو کردند اما هیچ قتلی در آن حوالی اتفاق نیفتاده بود. با این حال اظهارات این مرد و شواهد موجود نشان می‌داد این مرد مرتکب قتل شده است. درحالی‌که 5 ساعت از این ماجرا می‌گذشت به مأموران کلانتری 118ستارخان خبر رسید زنی 55ساله در خانه‌اش به قتل رسیده است.

دختر مقتول ساعت 10صبح وقتی به خانه رفته بود با جنازه مادرش در رختخواب روبه‌رو شده و حادثه را به پلیس گزارش کرده بود. در چنین شرایطی مرد مظنون به قتلگاه زن میانسال منتقل و معلوم شد مقتول خواهر او است. به این ترتیب به دستور مدیرروستا، بازپرس کشیک ویژه قتل، متهم به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

متهم به قتل که به‌نظر می‌رسد از اختلالات روانی رنج می‌برد در جریان بازجویی‌های مقدماتی انگیزه روشنی را برای قتل خواهرش اعلام نکرد اما در ادامه گفت صدایی در سرش او را آزار می‌داده و دستور داده تا خواهرش را به قتل برساند. متهم در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرد و در نهایت پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

در دادگاه

در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران، به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور قاضی ابراهیم اسلامی برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: متهم در مراحل مختلف تحقیقات به قتل خواهرش اعتراف کرده و از طرفی نتیجه گزارش پزشکی قانونی نشان می‌دهد که او دچار جنون نبوده است. بنابر این خواستار مجازات وی هستم. مادر مقتول که از قبل قاتل را بخشیده بود در دادگاه حضور نداشت اما 22دختر مقتول در جایگاه ایستادند و خواستار قصاص دایی‌شان شدند.

هذیان گویی‌های متهم

سپس اتهام قتل عمدی به متهم تفهیم شد و او به دفاع از خودش پرداخت. متهم گفت: ....

شرح ماجرا
  • ادمین ..