اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

۱۴۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

رضاپاکروان،ماجراجوی ایرانی که نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده، بتازگی برای ساخت فیلم مستند از قبایل بدوی به آمازون سفر کرده بود.او مهمان خبرفوری شد و از اتفاقات عجیبی که دراین سفر برایش افتاده حرف زد؛ازاینکه مجبور شده گوشت میمون بخورد و انسان های معمولی برای انسان های بدوی آمازون چقدر خطرناک هستند،این فیلم را ببینید تا از خطرناک ترین اتفاقاتی که ممکن است برای افراد ماجراجو در آمازون بیفتد بیشتر بدانید....



مشاهده فیلم

  • ادمین ..

معاون دادستان کل کشور گفت: اطلاعیه وزارت کار در رابطه با ادعای پیگیری رفع فیلتر سایت کارورزی از طریق مراجع بالادستی خلاف واقع است،چرا که از همان ابتدا به وزیر کار ابلاغ شد که این سایت تا تاریخ 30 اردیبهشت 96 فیلتر است.


فارس/

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در خصوص اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر «تعطیلی سایت کارورزی با دستور مرجع قضایی بدون هرگونه تحقیق و مذاکره»، اظهار داشت: سایت کارورزی توسط مرجع قضایی فیلتر نشده بلکه در اجرای دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود شده است.

وی تصریح کرد:....

ادامه مطلب

  • ادمین ..

در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر، عباس جدیدی اقدام به بکار بردن الفاظی علیه منتخبان مردم در شورای شهر کرد که این اقدام با واکنش علیرضا دبیر مواجه شد که به او گفت سرجایش بنشیند. این صحبت دبیر باعث شد جدیدی به سمت او برود و با او درگیر شود!

در نهایت با وساطت اعضای شورا، این درگیری پایان یافت.

این درحالی است که مهدی چمران درباره نحوه نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران،به فارس گفت بنده روز گذشته نامه‌ای به وزیر کشور نوشتم مبنی بر نظارت بیشتر بر انتخابات شوراها ولی هیچگونه تاثیری نداشته است.

  • ادمین ..

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری و بالینی مشغول به کار می شوند

خبرفوری/

 

کمیته امداد استان تهران و و مرکز ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل سلامت اول با هدف برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقاء سطح دانش و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در جهت همکاری برای آموزش و اشتغال افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد استان تهران به تعداد یک هزار نفر درسال اول این تفاهم نامه بین مرکز ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل سلامت و کمیته امداد استان تهران منعقد شد.

به گزارش خبرفوری ،کمیته امداد استان تهران و و مرکز ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل سلامت با هدف برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقاء سطح دانش و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه طرفین به همکاری در جهت...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

بازدید از موزه تنوع زیستی پارک طبیعت پردیسان به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی مصادف با اول خرداد رایگان اعلام شد.


خبرفوری/

 

طاهره افتخاری سرپرست دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: این اقدام با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی کشور و آگاهی رسانی به آنها درباره اهمیت حفظ حیات وحش کشور انجام می شود.
این اقدام با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی کشور و آگاهی رسانی به آنها درباره اهمیت حفظ حیات وحش کشور انجام می شود
وی در مورد موزه تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: خوشبختانه این موزه تا حد زیادی اهداف یک موزه را برآورده کرده است و از لحاظ معرفی نمونه های رکورد و اجزای تنوع زیستی در خاورمیانه بی نظیر است. نمونه های رکورد یعنی اینکه اندازه شاخ یک کل که در این موزه وجود دارد در کشورهای خاورمیانه نظیر ندارد در واقع رکورد دار این گونه شاخ است.
به گفته افتخاری، در ﻣﻮزه ﺗﻨﻮع زﻳﺴﺘﻲ، ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪی ﺑﺮ اﺳﺎس ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻗﺎره ای - زﻳﺴـﺘﮕﺎﻫﻲ است ﻛـﻪﻧﻤﻮﻧـﻪ ﻫـﺎی ﻣﺘﻌـﺪدی در زﻳﺴﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ که ﺷﺎﻣﻞﻏﺮﻓﻪ ﻫﺎی از قبیل ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﻨﻘﺮض ﺷﺪه اﻳﺮان ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺠﺴﻤﻪ ﻫﺎ ی ﺷﻴﺮ اﻳﺮاﻧﻲ و ﺑﺒﺮ ﺧﺰری، ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻛﻤﻴﺎب اﻳﺮان شامل ﻳﻮزﭘﻠﻨﮓ آﺳﻴﺎﻳﻲ، ﻛﺮوﻛﻮدﻳﻞ ﭘﻮزه ﻛﻮﺗﺎه اﻳﺮاﻧﻲ، ﻫﻮﺑﺮه، ﺳﻴﺎه ﺧﺮوس و ﺧﺮس ﺳـﻴﺎه آﺳـﻴﺎیی است.
وی افزود:...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

خبرفوری/

سازمان حفاظت محیط زیست در راستای اهداف و سیاستهای کلان خود در حیطه حفاظت از تنوع زیستی و با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع محیط زیست از دیدگاه مقام معظم رهبری و دولت یازدهم، طی 3 سال اخیر تهیه ،تدوین و اجرای برنامه عمل حفاظت و مدیریت 30 گونه جانوری در معرض تهدید را بعنوان برنامه میان مدت تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه مد نظر قرار داده است.

 امید است با عنایت به ظرفیت های قانونی موجود در برنامه توسعه و با بهره گیری از متخصصین و صاحب نظران و توان کارشناسی موجود در بدنه سازمان ، ضمن اجرای برنامه های مذکور گامی موثر در جهت ارتقاء وضعیت حیات وحش برداشته شود.در این راستا طی سال گذشته  6 برنامه عمل تهیه شده و برای اجرای آنها به استانهای ذیربط ابلاغ شده است.
 
در حال حاظر کمیته ملی حفاظت از خرسهای ایران متشکل از اعضای فنی ،افتخاری و عمومی در سطح ملی تشکیل شده است لذا از تمامی قشرهای مردمی ،اساتید ،دانشجویان ،دانش آموزان ،ورزشکاران ،هنرمندان ،بخشهای خصوصی ،دولتی و همه علاقه مندان جهت پیوستن به این اقدام ملی و تشکیل نیروی مردمی حامی حیات وحش و ایجاد حساسیت حمایتی از بزرگترین پستاندار خشکی زی ایران دعوت به همکاری می نماید.

  • ادمین ..

بیشترین زمین‌خواری‌ها در استان‌های بوشهر، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه و گیلان اتفاق می‌افتد.


ایسنا/

 

۲۹۶۷ پرونده مفتوح زمین‌خواری در محاکم قضائی؛ این تازه‌ترین خبری است که دیروز درباره یکی از جنجالی‌ترین تخلفات از قانون تملک در ایران اعلام شده است؛ موضوعی که حالا سال‌هاست خیلی‌ها را درگیر خود کرده و بعضی موارد آن هرچند وقت یک بار سر و صدای زیادی به پا می‌کند. حالا این محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست است که تازه‌ترین آمارها دراین‌باره را اعلام کرده است. او با بیان این‌که درحال حاضر بالغ بر ۲۹۶۷ هکتار پرونده مفتوح در محاکم قضائی داریم، گفته است: «بخش حقوقی سازمان محیط‌زیست در سراسر کشور پیگیر رفع تصرفات این اراضی است و ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها به نمایندگی از سازمان حفاظت محیط‌زیست درحال پیگیری و رفع این تصرفات هستند.»
او از «جنگهای سنگینی» سخن گفته که سازمان محیط‌زیست برای رفع تصرف هر یک از این زمین‌ها داشته است: «از این زمین‌ها ازجمله اراضی شمیرانات از قیمت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مناطق از‌سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بیش از ۱۳۳ فقره پرونده با مساحت بیش از ۳‌میلیون و ۵۹۵‌هزار مترمربع در مراجع مطرح شد که از این میزان یک‌میلیون و ۳۵۰‌هزار مترمربع رفع تصرف شد و برای ۲۲۴‌هزار مترمربع درحال پیگیری در محاکم قضائی هستیم. دستگاه قضائی درحال رسیدگی به این پرونده‌هاست تا احکام مربوط به آنها هم صادر شود.»
زمین‌خواران در کدام استان‌ها
فعال‌تر بوده‌اند؟...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم گیری درباره تعطیل بودن یا نبودن روز شنبه مدارسی که حوزه رای گیری هستند به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شده است.

ایرنا/

 

زهرا اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، در پاسخ به این پرسش که آیا مدارسی که حوزه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند در روز شنبه (فردای انتخابات30 اردیبهشت ) به علت شمارش آرا تعطیل خواهند بود یا خیر اظهار کرد: از آنجا که مدت زمان شمارش آرا متناسب با جمعیت رای دهندگان در هر استان متفاوت است تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس در روز شنبه به استان‌ها واگذار شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها تعطیلی احتمالی مدارس را از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی اطلاع رسانی خواهند کرد.
بر اساس اعلام ادارات کل آموزش و پرورش استان های مختلف تاکنون تمامی مدارس استان های...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

در مرحله اول ثبت‌نام تا‌کنون حدود ۹۵ درصد واجدان شرایط ثبت‌نام حج تمتع در کاروانها مبادرت به ثبت‌نام کرده‌اند‌.

تسنیم/

مرحله اول ثبت‌نام کاروانهای حج 96، از 24 اردیبهشت ماه تا پنج‌شنبه ادامه داشته و مرحله دوم ثبت‌نام  از روز شنبه 30 اردیبهشت ماه برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

 در مرحله اول ثبت‌نام تا‌کنون حدود 95 درصد واجدان شرایط ثبت‌نام در کاروان مبادرت به ثبت‌نام کرده‌اند‌.

لذا چنانچه کسی به هر دلیلی در این چند روز قادر به ثبت‌نام نبوده‌، می‌تواند از روز شنبه 30 اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه haj96.haj.ir یا مراجعه به دفاتر زیارتی محل ثبت‌نام کاروانها نسبت به ثبت‌نام  در کاروانهای حج اقدام کنند.

اولویت های اعزام و ثبت‌نام مرحله اول حجاج، شامل کسانی بود که تاپایان شهریور سال 1385 ثبت‌نام کرده بودند اما از روز شنبه در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروانهای حج کسانی هم که تا پایان آبان ماه سال 85 در بانک ودیعه داشته‌اند، می‌توانند برای نام‌نویسی در کاروانهای حج سال جاری اقدام کنند که در این خصوص مدیریت حج و زیارت  استانها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

  • ادمین ..

علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی با حضور در کارخانه‌ شیشه مینا و در جمع کارگران رای خود را در صندوق سیار آرا انداخت.


مشاهده تصویر

  • ادمین ..