اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده که به همراه معاون رییس‌جمهور در امور زنان به ژاپن سفر کرده بود، گفت: از نقاط مشترک میان دو کشور ایران و ژاپن تمایل به سرمایه‌گذاری در آموزش زنان در هر دو کشور است اما باید توجه داشت که فضای آموزشی ایران و ژاپن متفاوت است وکلاس‌های تک جنسیتی در دوران آموزش ابتدایی و دبیرستان در ایران یکی از نقاط قوت آموزش برای حضور زنان در این حوزه است.

دکتر الهه حجازی در گفت‌وگو با ایسنادر خصوص ویژگی های آموزش در بحث توانمندسازی زنان اظهارکرد: دختران قبل از ورود به دانشگاه در یکی از دشوارترین صحنه‌های رقابت علمی یعنی کنکور شرکت می‌کنند و پذیرفته شدن آنها در این رقابت احساس کارآمدی و عزت نفس آنها را افزایش می‌دهد. همچنین ورود به آموزش عالی و یادگیری مطالب جدید، بینش  آنها را در مسائلی نسبت به خود و دنیای پیرامون تغییر می‌دهد.


وی با بیان اینکه کمرنگ شدن کلیشه‌های جنسیتی و باورپذیری دختران نسبت به توانمندی‌های‌شان یکی از جنبه‌های کارکرد آموزش است، گفت: تغییرات به وجود آمده در بینش دختران اعتماد به نفس آنان را تقویت می‌کند و ضمن افزایش آگاهی، آنان را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد وپس از کسب مدرک و خروج از آموزش عالی نیز  با احساس توانمندی بیشتری  وارد دنیای کار می‌شوند. به طورکلی آموزش به عنوان کلید توسعه پایدار می‌تواند در چرخش بینش زنان نسبت به خود و دنیای اطرافشان موثر باشد.

حجازی همچنین به تجربیات کشورهای ژاپن  و استرالیا اشاره کرد و گفت:


ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۱/۲۹
  • ۱۰۶ نمایش
  • ادمین ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی