اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

۱۲ علامت کم خونی را بشناسید + توصیه‌ها

سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ق.ظ

آزیتا آذر کیوان با اشاره به اینکه آهن یکی از عناصر ضروری برای ساخت پروتئینی به نام هموگلوبین است که نقش اکسیژن رسانی به بافت‌ها را بر عهده دارد، اظهار داشت: نبود آهن در مغز استخوان ساخت گلبول قرمز را مشکل می‌کند و در واقع آهن عنصری است که در ساخت آنزیم هایی که برای سلامت سیستم عصبی و عضلات لازم است، شرکت می کند.

وی با تاکید بر این نکته که هرجا سرعت رشد بالا باشد، نیاز به آهن نیز افزایش می‌یابد، عنوان کرد: در چند سال اول پس از تولد - چند سال اول مدرسه- هنگام دبیرستان که فرد با جهش رشدی در قد و وزن مواجه است، در دوران بارداری و شیردهی و نیز دوره‌های باروری که به شکل دوره‌های ماهیانه تجربه می‌شود، میزان آهن در بدن افت می‌کند.

این فوق تخصص خون و آنکلوژی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که نیاز به آهن در دوره سالمندی و یائسگی خانم‌ها، چه تفاوتی با آقایان دارد، اذعان داشت: با توجه به این‌که خانم‌های یائسه و سالمند دوره‌های ماهیانه ندارند، از این جهت خیلی با آقایان فرقی ندارند.

وی یادآور شد: اگر یک آقا در سن بلوغ با کم خونی ...

شرح مطلب

  • ادمین ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی