اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

استان‌های رکورد دار زمین خواری

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ب.ظ

بیشترین زمین‌خواری‌ها در استان‌های بوشهر، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه و گیلان اتفاق می‌افتد.


ایسنا/

 

۲۹۶۷ پرونده مفتوح زمین‌خواری در محاکم قضائی؛ این تازه‌ترین خبری است که دیروز درباره یکی از جنجالی‌ترین تخلفات از قانون تملک در ایران اعلام شده است؛ موضوعی که حالا سال‌هاست خیلی‌ها را درگیر خود کرده و بعضی موارد آن هرچند وقت یک بار سر و صدای زیادی به پا می‌کند. حالا این محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست است که تازه‌ترین آمارها دراین‌باره را اعلام کرده است. او با بیان این‌که درحال حاضر بالغ بر ۲۹۶۷ هکتار پرونده مفتوح در محاکم قضائی داریم، گفته است: «بخش حقوقی سازمان محیط‌زیست در سراسر کشور پیگیر رفع تصرفات این اراضی است و ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها به نمایندگی از سازمان حفاظت محیط‌زیست درحال پیگیری و رفع این تصرفات هستند.»
او از «جنگهای سنگینی» سخن گفته که سازمان محیط‌زیست برای رفع تصرف هر یک از این زمین‌ها داشته است: «از این زمین‌ها ازجمله اراضی شمیرانات از قیمت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مناطق از‌سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بیش از ۱۳۳ فقره پرونده با مساحت بیش از ۳‌میلیون و ۵۹۵‌هزار مترمربع در مراجع مطرح شد که از این میزان یک‌میلیون و ۳۵۰‌هزار مترمربع رفع تصرف شد و برای ۲۲۴‌هزار مترمربع درحال پیگیری در محاکم قضائی هستیم. دستگاه قضائی درحال رسیدگی به این پرونده‌هاست تا احکام مربوط به آنها هم صادر شود.»
زمین‌خواران در کدام استان‌ها
فعال‌تر بوده‌اند؟...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی