اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

اجتماعی - خبر فوری

از مهمترین اخبار اجتماعی ایران و جهان در لحظه با خبر شوید

آیا زردی در نوزادان خطرناک است؟

جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲ ب.ظ

زردی نوزادان از بیماری‌هایی است که گاهی به طور جدی برای نوزاد و والدین دردسرساز می‌گردد. به طور کلی بیش از70درصد نوزادان در روزهای اولیه تولد دچار زردی می‌شوند و معمولاً آمار زردی در نوزادانی زودرس حدود 80 درصد افزایش میابد. زردی نوزادان به صورت بی‌رنگ یا زرد شدن پوست بدن و چشم‌ها آغاز می‌شود که نتیجه افزایش میزان ماده زردرنگی به نام بیلی روبین در خون است و باعث تجمع این ماده زیر پوست نوزاد و زرد شدن آن می‌گردد که اغلب این رنگ‌پریدگی و زردی نوزادان تا بالای قفسه سینه گسترش میابد.

 

به گزارش خبر فوری و به نقل از سایت های مراقبت از نوزادان؛ گاهی والدین بر این تصورند که لزومی بر درمان جدی و نگهداری نوزادی که دچار زردی شده در بیمارستان نیست و تصور می‌کنند که این بیماری به صورت خود به خودی درمان می‌گردد. متأسفانه برخی خانواده‌ها درباره زردی نوزادان اطلاعات کافی ندارند . اطلاع از جدی بودن  و خطرات این عارضه نوزادان  جلوی ابتلای نوزاد به بیماری‌های احتمالی حاد را که در اثر زردی نوزادان ایجاد می‌شوند خواهد گرفت.
علل زردی نوزادان

  • ادمین ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی